2011-02-24

Igår var vi hos Dr Ungerstedt  som konstaterade vätska/var bakom båda trumhinnorna, dock var det en virusinfektion efter att ha tagit en snabbsänka.
Jag passade på o fråga honom om han trodde att det var något fel på Ls imunförsvar eftersom han typ har varit mer sjuk än frisk i sitt 2-åriga liv.. men han förklarade lugnt och fint att det är astman som gör honom mer infektionskänslig eftersom att när man har astma så har man en kronisk inflammation i luftrören som gör att alla slemhinnor är extra känsliga! Det hade jag ärligt talat ingen aning om, eller jag visste ju att astma är en kronisk inflammation men inte att det förde med sig resten om man säger så.
Kändes så himla skönt att få höra detta, jag har varit fast inställd på att han kanske hade något problem med imunförsvaret.
När vi låg inlagda senast så tog vi upp detta med läkaren men han avvisade oss snabbt och menade på att det är normalt o vara så pass mycket sjuk.. Hmm...  om de bara hade sagt att "det är normalt att vara mycket sjuk när man har astma för att......" Så hade jag nöjt mig med det, men nu har jag fortsatt grubbla och grubbla och grubbla och mått dåligt.
Nu vet jag varför och kan lära mig "leva med det" och tackla alla kommentarer på annorlunda sätt.

Det värsta är att jag känner mig sååå maktlös och förtvivlad, det finns liksom inget jag kan göra åt denna astma mer än "egenvården" vi redan kör med hemma. Om jag ändå kunde ta detta istället för honom, tycker så sjukt synd om honom..


Nu ser vi fram emot en låång vår och en låång sommar utan sjukdommar!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Bra när man har en läkare man får förtroende för. Ja, snart är våren här för ljuset har ju redan kommit. Snart har vi sommaren här med sol och bad.

Kram <3

2011-02-24 @ 18:45:31
Postat av: Erica Månsson

Får ni oxå mkt kommentarer.



Patriks sida är eeeeextremt duktiga på att pika att vincent så ofta varit sjuk å hit å dit. Skiiiitjobbigt!

2011-02-24 @ 22:03:55
Postat av: Elin Alenteg

Lille plutten. Förstår att du får ont i hjärtat. Men det va ju bra att du till slut fick en förklaring till att han blir sjuk så lätt. Hoppas att ni alla får vara friska nu!

Här väntas det på bebis som verkar låta sig väntas på...hur länge vet man ju inte och det är det som är så segt.

Kraam

2011-02-25 @ 10:24:11
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg
Postat av: Josefine

ja nu hoppas vi vekrligen på en frisk vår och sommar för er del! skönt med en läkare som lyssnade på din oro.

kramar

2011-02-25 @ 11:09:38
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Zetta

Oooh äntligen en vettig läkare. Skönt att han gav svar, stackars liten. Kommer bli bra med åren :) puss <3

2011-02-25 @ 21:49:45
Postat av: Tess

Vad fin din blogg blivit :)



2011-03-01 @ 21:31:48
URL: http://thereseeldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0