Rosa månaden

From 1 okt börjar den rosa månaden, bröstcancerns månad.
Igår köpte jag en rosabandetrosett som jag satt på min jacka och alldeles nyss skänkte jag 50 kr till insamlingen som Beata håller i, har även köpt "rosa" disktrasor och kommer säkert köpa nåt mer för att stödja insamlingen. Känns mycket bra!
Håller med Beata som skriver att ALLA har råd att skänka 50 kr till insamlingen, vill DU göra det så klickahär


Idag vaknade jag med huvevärk, MINDRE kul... men ingen ro när man har en liten vilding hemma :)
Nu väntar jag på att mannen ska komma hem från spåret, han är hurtig nog att ta sig ut och springa i denna kyla.
DUKTIG! Det visar sig på vågen och kläderna med, tappar sina nya jeans.. Han är nöjd, då är jag nöjd <3

Så himla underbart med helg, har inget speciellt inplanerat förrutom resturangbesök med J familj på lördag.
NICE!

Nu väntar en underbart god fläskfilégryta med lök, vitlök, färska champinjoner, rött vin och färsk basilika i - detta ska avnjutas tillsammans med färskpasta. Huuuungrig, hoppas J kommer snart.

Ha en underbar kväll, Glöm inte IDOL :)

Pusskrams


Förresten bjuder på den goda grytan vi åt ikväll.. (Fick den hos Sanna i tisdags och jag är fast) LOVLEY!

1 hel fläskfile
2 små gula lökar
3 medelstora vitlöksklyfor
6-7 färska champinjoner
5 dl matläggningsgrädde
½ kruka färsk basilika
Soya
1 köttbuljongtärning
6 msk rött vin


Finhacka löken och vitlöken, fräs den först tillsammans en stund för att sen blanda ner de skivade chaminjonerna. Häll i det skivade och förbrynta köttet, grädden, soyan, basilikan, buljongtärningen och vinet. Låt puttra en tag för att låta allt koka samman. Jag gjorde även såsen lite tjockare med mazena redning. Servera till färskpasta. MUMS.

NJUT :)


Kommentarer
Postat av: Mojan

Grytan låter väldigt gott, måste vi prova.Bra jobbat i spåret Jens

Kram Mojan/Svärmor

2009-10-03 @ 12:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0