Det hände igen..


Imorse vaknade jag av att min knäskål inte satt där den skulle, jag fattar verkligen ingenting - ska jag inte ens kunna sova (?) utan att knäskålen ska hoppa ur led. Det gör ju såååå j*****vla ont så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Var tvungen att andas profylax typ och intala mig själv att jag kunde "pluppa" tillbaka den själv. Vilket jag gjorde när jag väl samlat mig. Jens undrade sååklart va f*n jag höll på med, skrek som en galning att han skulle hjälpa mig.. men ärligt talat va skulle han göra? :)

Nu är den iaf på plats men jag är lite öm och har knät hårt lindat.
Ska ta tag i att kontakta en sjukgymnast så jag kan börja träna upp musklerna runt omkring funkar inte det så är sista utvägen operation, IGEN och de vill jag nog inte vara med om en gång till.


Slutpratat om knät..
Vi har haft en supermysig helg med typ inget inplanerat i förväg utan vi har bara gjort saker som vi känt för. Underbart.

Har även hunnit med bio och middag på Highlander med våra kära vänner E & V  i torsdags och personalfest för min del i fredags. SUPER!

Nu ska alldeles strax Lillis kastas i säng och vi ska mysa ner oss i soffan för lite söndagsmys.

Veckan som kommer har inte så mkt att erbjuda än så länge.. men känner jag mig själv rätt så kommer den bli fullsmockad iaf till slut :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Linus går längre och längre sträckor här hemma och tycker det är superkul att kunna ta sig fram på annat sätt.
Han är jätteduktig, bara under helgen nu har det hänt massa i utvecklingen.

Snart är det Jul och då är jag helt säker på att han kommer springa omkring här hemma och dra ner varenda julsak i granen..hmmm :)

Eftersom vår dator är paj så har jag inga kort att bjuda på.
Ha en bra söndag och en underbar vecka.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Erica Månsson

Jag skulle oxå gärna jobba som barnskötare på nån av avdelningarna som du nämnde.

Jag läste till undersköterska på komvux för några år sen å valde utvecklingstörning och andra funktionshinder som inriktning å efter det så har ja jobbat som personlig assistent.

Funderar på nu när ja ska börja jobba igen om ja ska söka lite jobb uppe på sjukan, säkert svårt att få ngt fast så jag vet inte alls hur ja ska göra. antingen satsa på att gå tillbaka å få en fast assistent som personlig assistent eller prova å jobba på sjukan eller ngt annat över sommare å få in en fot.. svårt

har du fast jobba att gå tillbaka till annars?

2009-11-22 @ 18:51:34
Postat av: Erica Månsson

Våran helg blev inte så bra som vi hoppats. Vi åkte upp till sthlm i fredags förmiddag för å fira patriks systerdotter som fyllde 7 år. Innan vi åkte så sket vincent ner sig så vi fick kasta kläderna, biverkning på influensavaccinet tänkte ja bara å vi drog iväg. Ytterliggare en gång när vi kom upp så sket han ner sig å igenom allt. Sen på kvällen så hade han 39,2 i feber. På natten så började min mage värka å ja fick börja springa på toa.

Så igår runt lunch så sa ja till patrik att ja tyckte vi skulle åka hem för ja mådde illa å hade ont i magen. han tyckte att ja sjåpa mig å blev lite småsur. Sen sov ja å vincent i 1 ½ timme å under den tiden så hade även patrik börjat må dåligt så vi tog vårt pick å pack å åkte hemåt. Vi hann till stavsjö sen var de kört för patriks del oxå. Så vi låg magsjuka hela familjen igår å idag de bättre men man blir ju helt slut å trött i kroppen. Att leva på blåbärssoppa å rostat bröd gör ju säkert sitt oxå :-).



Har ni haft de bra då?



Kul att Linus går mer å mer. Vincent e fortfarande en fegis å tar ett eller två steg då å då.



kram kram

2009-11-22 @ 21:44:09
Postat av: jenny med familj

Otäckt med knät. Hoppas det blir bra med sjukgymnastik så du slipper operation.. Haha ja han lär säkert springa till jul så då ryker pyntet skrattar Kramar

2009-11-23 @ 22:30:32
Postat av: Hanna

Aj som fan! Jag har också hopparknä på bägge benen, har opererat mej fem ggr.

Det hjälper inte, snarare tvärtom då jag nu går med ständig värk istället. Tror det är bättre att träna upp musklerna runt om, men fan så tråkigt!



Hoppas det löser sej. KRAM!

2009-11-25 @ 10:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0