Skoj

Hittade en kul lista hos Carro som jag tänkte bjussa på.


Graviditeten

Vilka var dina favorit kläder:
Leggings och ett par mammajeans från topshop.
Vad var din/dina favorit rätter: Ingen rätt direkt, men hade noja på äpplen.
Vad tyckte du inte om: grillat (som jag vanligtvis älskar)
Var det någon favorit rätt som ändrades: får väl säga grillat igen då.
Vad var du mest sugen på: Fräscha saker som frukt
Hade du halsbränna: Nej
Hade du sammandragningar: Någon enstaka gång
Mådde du illa: Ja första veckorna
Vilken sovställning var bäst: På sidan och på rygg
När var din BF dag: 9 December 2008
Gick du över tiden:  Ja, heeeela 17 dagar
Hur mycket gick du upp i vikt: 12kg
Hade du mycket vätska i kroppen: Nej ingenting och det är jag glad över
Hur var ditt psyke: Utmärkt, kanske lite svajigt på slutet då jag gått över så länge
Gnällde/klagade du: Nej det tror jag inte
Vad trodde du det var för kön: Jag var stensäker på en pojke redan från första början
Visste du vad det var för kön: Nej
Hur låg ditt SF mått: Bra
Var du rädd för något: Nej
Hur ville du att din förlossning skulle se ut: Att det skulle gå snabbt, och att jag skulle slippa kejsarsnitt
Hur ser du på graviditeten idag: Jag har nog aldrig mått så bra som då, kände mig fin i mage

Förlossning

När började din förlossning:
26/12
Hur började den: Jag blev igångsatt
När åkte du/ni in till förlossningen: Jag skrevs 08.30, 26/12
Varför: Det var planerat att jag skulle sättas igång
Vem/vilka åkte du in med: Jens
Fick du/ni åka hem igen: Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på: BB Norrköping
Hur mycket var du öppen när ni kom in: 1-2 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen: Jag var enormt trött, hade värkar, provade lustgas som inte hjälpte och fick Epidural, sen blev det "akut" kejsarsnitt.
Vem/Vilka var med under förlossningen: Jens och måååånga barnmorskor eftersom vi hann med många skiftbyten på de 2 dygn det tog
Tog du nått smärtstillande: Lustgas och Epidural
Grät du: Jag grät när jag fick reda på att det blev kejsarsnitt och självklart när lilla skruttungen kom upp på mitt bröst <3
Vad tyckte du var jobbigast: Att bedövningen inte tog ordentligt och att det blev kejsarsnitt och att han föddes med ett hjärtfel.
Var du rädd för något: Nae, tror inte de.
Hur lång tid tog det: Ca 2 dygn
Hur ser du på förlossningen idag: Jag är glad att det trots allt gick så bra som det gjorde och att Linus mådde bra!


Barnet

Vad blev det för kön:
Pojke
Hur mycket vägde barnet: 3340 g 
Hur lång var barnet: 51 cm
Vad var huvudomfången: 38,5 cm (pga ansiktsbjudning var han svullen om pannan)
Hur mådde barnet: Bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0