Förvirrad

Jag funderar, funderar på om jag tycker om dagiset eller inte.. Tiden får väl utvisa detta antar jag, det har ju trots allt bara gått 3 dagar men idag var det med blandade känslor jag gick dit.

Vet inte hur jag ska förklara men det känns väldigt rörigt o det kan ju mkt väl bero på att man inte är van och att det faktiskt BARA är 16 st 1-2,5-åringar i lokalen. Får se hur det känns när inskolningen går mot sitt slut ..men jaa, det känns inte helt 100 än och idag fick vi reda på att en av personalen (som det känns bäst med) ska sluta.
Gud va jobbigt, det är ju trots allt vårt ALLT vi ska lämna ensam på dagis


<3


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet hur du känner dig, men jag kan lugna dig med att det OFTAST blir bättre. Jag skolade in min dotter på ett helt nytt dagis där det var 20 st nya 1-1,5 åringar som skulle skolas in på en gång. Snacka om rörigt! Tilde, dottern, var dessutom den enda som inte lärt sig gå riktigt än. Det var en del grejer i början som inte kändes riktigt bra och jag velade precis som du. Men jag gav det en chans ändå och idag är Tilde 5,5 år och det har funkat perfekt och hon stortrivs. Om det fortfarande inte känns bra efter ett par månader, DÅ tycker jag du ska tänka om. Men ge det en chans från början....det har ju som sagt bara gått 3 dagar. :-)

2010-01-13 @ 14:49:28
URL: http://annaikvarnberget.blogg.se/
Postat av: jenny med familj

Jag hoppas att det löser sig och att ni båda kommer att trivas.. Jag hade en bra inskolning så jag vet inte riktigt hur det känns men som många säger är det hjärtskärande om personalen inte engagerar sig ordentligt i sitt barn och lär känna både barnet och föräldern. Inskolningen är ju trots allt bara i 2 veckor o första veckan bara några få timmar. Hoppas att det känns bättre när 1a vecka är gjord.. Lycka till och kämpa på <3

2010-01-13 @ 20:00:31
URL: http://jensanmensan.blogg.se/
Postat av: lejonheart.blogspot.com

det låter trist att det inte känns 100.. men ge det inslikningen och om det inte känns bra då får ni väl byta elelr nått.. hoppas det blir bättre..kram

2010-01-13 @ 20:43:49
Postat av: Erica Månsson

Trist. Hur känns det nu då när snart första veckan är slut?

2010-01-14 @ 19:03:12
Postat av: Erica Månsson

Vi har inta varit å hälsat på hos vincents dagis ännu. Men ja träffade flera föräldrar i onsdags vars barn ska börja på samma dagis å ja tror även att alla står i omplaceringskö.

Det kändes väl lite bättre när man vet lite fler barn å vet vilka föräldrarna är å att det är barn i samma områden. Dock verkar det som att det bara är 1-1,5 åringar å ja gillar tanken att de finns några äldre barn, dom lär sig ju faktiskt mkt av dom äldre, både på gott å ont :-). Å eftersom alla andra barn som gått tidigare har flyttat till taborsbergsdagiset så vet ja ju att de inte finns äldre barn.

Men de verkar som om att dom kommer ha de lite som småbarnsdagis så nästa termin om alla som står i omplacering får de så får säkert dom nysökande små barnen våran plats där. Snacka om å skjuta upp problemet....

men men, de känns som sagt lite bättre när man träffat andra föräldrar som verkar vettiga. Den ena e vincents bb kompis, vi låg på samma rum min sista dag på bb.

2010-01-15 @ 11:37:47
Postat av: caroline

Hej åsa! du är alltid så fin och kommenterar i min blogg tack snälla för det, hörde av mamma att ni träffats igår? hoppas att du kommer tycka det känns bättre på dagiset snart... det är alltid jobbigt i början kram c

2010-01-15 @ 16:22:52
URL: http://tankaripite.blogg.se/
Postat av: Sarah på jobbet

Det där med dagis är lurig, eftersom barnen spenderar så mycket tid där så gäller det att man känner fullt förtroende för personalen.

Gå på din magkänsla!



Kan det vara så att du kan vara intresserad av att låna ut en liggvagn under sommaren? Maya ska få en lillasyster i juni och jag kan omöjligt köpa allt nytt igen. Jag återlämnar i samma skick.

Vad tror du?

Tack på förhand :-)

2010-01-15 @ 17:13:07
Postat av: Mormor

Det blir bra, eller hur. Linus kommer att stormtrivas och få så många kompisar.

Älskar er alla 3

2010-01-15 @ 20:43:27
Postat av: Caroline och Wille

Jag hoppas att Wille ska tivas på sitt dagis.. Det finns iget annat här ute på landet det blir i Söderköping i så fall som få bli aktuellt, jag åker ju in till stan varje dag jag jobbar med det blir svårare med hämtning.. Ska ju gå ner i tid till 30 timmar i veckan jobbar visserligen 35 nu så det blir ju inte så stor skillnad men lite.. Vi har flyttat till Sankt Anna. Det är en ö vi bor på faktiskt men det är en stor bro till.. Men mitt inne i skogen har några grannar men en underbar uttsikt och 150 meter ner till sjön.. Är dock lite läskigt att gå ut är så tyst ibland att man bara hör sitt eget hjärta och jag är lite mörkrädd.. Hihi bäst att tuffa till sig lite..

Det blir nog bra att börja jobba med ska du se.. Jag har sån där varannan dag känsla nu.. Vissa dagar skulle jag lätt kunna skaffa en liten till så jag får gå hem igen samtidigt som jag tycker det är så kul att jobba..



Kram kram

2010-01-17 @ 20:28:49
URL: http://skarlund.blogg.se/
Postat av: Carro

Tråkigt att du känner så! Man har nog så stora förväntningar i början, jag tyckte oxå det kändes lite rörigt både bland barnen o personalen. Men nu är det toppen, har verkligen inget o klaga på o personalen är super! Hoppas det blir bättre med tiden för er.

Kul att ni provade receptet, visst var det gott!

Ha det bra!

2010-01-17 @ 23:56:51
URL: http://christelcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0