Hjääälp

Åhh jag är så trött på det här konstiga vädret, vet att alla klagar och jag tänker också klaga lite.
Mitt humör påverkas verkligen av vädret, igår och idag är nivån låg och tålamodet är obefintligt.

Hoppas på sol och varma vindar till helgen så vi kan vara ute mycket och mysa med min älskade lilla familj.

Linus är på topp, han stormtrivs på dagis och är numera allmänt en glad skit.

Jag har ångest inför hösten, om vi får en plats på vårt förstahandsval - ska byta dagis då eller inte - det finns ju båda för och nackdelar med allt.

Anledningen till att vi stått i omplaceringskö till vårt förstahandsval är dels att vi faktiskt valde det som förstahandsval och dels att de har fler avd som sammarbetar med varandra och bättre öppettider. (Jag ska gå upp på 100% from sept)
Vårt nuvarande dagis har öppet 7-17 och är än så länge bara 1 avd vilket jag kan tycka är lite mysigt samtidigt som det är väldigt sårbart när det gäller frånvaro på ord personal.. alltså mycket vikarier som barnen kanske inte känner till och framförallt så är lokalen bara tillfällig och det i nuläget oklart vart och när de ska flytta... oavsett vart de kommer flytta så kommer det bli en bit ifrån oss och vi vill ha dagis i nära vårt hem. Vårt förstahandsval ligger mitt över gatan.


ÅHH jag kan älta detta hur mycket som helst känns det som. jag blir galen.
Som tur är, är en av familjen som skolades in samtidigt som Linus inne på samma linje.. Kan ju vara skönt om de kanske kan hamna på samma avd och isf känna tryggheten i varandra åtminstonde. 


Hur skulle ni göra?

Kommentarer
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Det är inte alltid bättre med ett större dagis, personalen behövs på sin avdelning så ofta är det mycket vikarier iaf.. Alvas dagis har 3 avd och de har ändå massor med vikarier.. Tror det är viktigt iaf att du känner förtroende för personalen och att Linus trivs sen det där med vikarier kommer man aldrig ifrån och han blir större och större och kommer kanske ha lättare o lättare med nya personer (om han nu tycker det är jobbigt?)Det är svårt, hade med ångest men det kommer säkert lösa sig till det bästa! Lycka till och tänk igenom det ordentligt! Kram

2010-04-22 @ 15:29:14
Postat av: Elin

Tack för din jättefina kommentar! Det värmer så mycket när man vet att det finns människor som tänker på oss och stöttar oss. Det är så mycket värt! Tids nog kommer vårt lilla barn, men det har låtit oss vänta lite väl länge nu. Tycker att det är dax nu :)

Tack än en gång!

Kramar till dig och din lilla skrutt!

2010-04-22 @ 15:49:25
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg
Postat av: Jenny med familj

Englas dagis har 4 avdelningar och det är ca 3 ordinarie på varje avdelning och det är sällan vikarier utan de hjälps åt och tar fröknar från de större avdelningarna till de mindre om det skulle behövas.. Givetvis kommer det vikarier om någon är sjuk en längre period men det är jättebra för då lär de känna fler fröknar och känner igen dem när de busar på gården..

Jag hade nog bytt iom tiderna.. 7-17 är 2 tim för kort. Jag vill ha 6-18 så man verkligen hinner och som passar våra tider bättre.. Om du ska gå upp till 100% så hade jag bytt för tänk om ngt skulle inträffa på vägen hem och man blir försenad då har man iaf personal med ordinarie tid till 18. En liten trygghet.. Ibland vet man ju aldrig när man kan komma ifrån jobbet..

Lycka till med valet!

2010-04-23 @ 13:05:16
URL: http://jensanmensan.blogg.se/
Postat av: vera

Näe vi vill att ni ska gå kvar! Inget roligt utan er!

2010-04-23 @ 22:11:34
Postat av: Carro

Tack, det är super mysigt o veta att det växer en ny liten bebis i min mage :)

Jag kollade på den mössan, tack för tipset, men den var lite för mörk hade tänkt mej en lite ljusare grå lite vårigare... Haha jag vet att jag är jobbig, jag ger nog upp!

Kram

2010-04-23 @ 23:23:40
URL: http://christelcaroline.blogg.se/
Postat av: virre

hejsan.. vi är i precis samma sits.... hur ska man göra??? jag blir galen...hoppas ni mår bra..och att ni får en härlig vårhelg..kram

2010-04-24 @ 08:54:32
Postat av: Erica Månsson

Vi kommer ju byta dagis till hösten för vincent.

Vårt dagis är inte större avdelningsmässigt men de e roligare å mysigare lokaler och utegård.

Dessutom ligger det 2 minuter gångväg ifrån oss vilket e skönt.

Det som jag skulle ägt in om det var för oss så är det tiderna. 7-17 skulle aldrig funka. Patte börjar ju jobba 6 å jag börjar 7 men behöver vara där 6.45 för å hinna byta om innan.

Jag trodde att alla kommunala dagis öppnade 6.45. Så lite man vet :-).

2010-04-24 @ 21:42:29
Postat av: Caroline och Wille

Hej. Det blir nog bra hur du än gör. Men jag förstår att det är lite svårt att välja.. Wille stormtrivs på sitt dagis. De har öppet mellan 7-18 men det är sällan det är några barn där då.. Det som är tist i mitt fall är att med mina jobbtider kan jag aldrig hämta wille och om Jocke ska ut på sjön igen som förr om åren måste jag lösa hämtningen men mamma eller Jockes pappa och hans Sambo.. Ps jag har bytt blogg som du ser.. Orkade inte höra mer elaka ord och hot från J:s mamma att jag skämmer ut mm så jag bytte.. Trivs inte helt med den men det kommer igång..

Ska på Ultraljud den 4/5 de gör visst 2 nuförtiden.. var ju ett tag sen sa BM nej tänkte jag men det är ju 2 år sen som jag var gravid sisst så det kanske räknas som ett tag sen fast en annan tycker det var igår..

Kram kram

2010-04-25 @ 21:12:58
URL: http://willbur.bloggproffs.se
Postat av: Virre

Vi byter!!! Känns jobbigt men blir nog bäst i långa loppet tror jag.

2010-05-05 @ 21:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0