Tänder

Nu vet jag nog varför Linus har varit EXTREMT gnällig senaste dagarna.... en liten tandsing har brytit upp lite ur tandköttet och den är sylvass... tur som sagt att vi börjar äta lite mer "vanlig" mat nu när han börjar få tänder, har hört att det inte är allt för skönt när man ammar. Hihi.

Va söt han ska vara i sin lilla tand då, täänk vad kroppen fixar och styr med första åren...

Nu har vi precis ätit gröt, jag har inte ammat L sedan imorse vid 08.30-tiden .. han får i sig nästan en hel liten burk puré till lunch (ca 12) och sedan har han ätit ett stort lass med gröt nu vid 15 typ...  Ska dock amma honom innan han somnar sen... har tänkt mig att kanske bara amma morgon och kväll.... ajja vi får se vad lilleman säger.

See yaaa

Lova att ni håller tummen för uppehåll ikväll när jag ska ruusa :)

Pösss


Var ute och fotade lite i trädgården förrut, jag älskar verkligen syrener och dessutom luktar de gudomligt :)






Några fina gula blommor vi har


även dessa pryder vår mysiga trädgård

Kommentarer
Postat av: Erica

det här med maten. jag såg fram så himla mkt tills det var dags med smakisar men nu när vi är där så får jag ångest för att han inte får i sig tillräckligt. tyckte de var jobbigt att trappa upp från smakis för att till slut komma upp i en hel portion. Så som det ser ut nu så äter vincent en halv liten burk mat eller 70 g om ja gjort ngt eget. Sen äter han även 2 msk fruktpuré efteråt.



Nu när du tänkt å amma morgon å kväll, vad ger du emellan lunch å middag då? ersättning eller annat mellanmål?



usch, trodde inte att ja skulle ha ångest över detta :-)

Postat av: Caroline

Hej hopp! Antar att du är ute och springer vårruset. Wille äter ut flaskan nu jag är jätte stolt han mumsar i sig både ersättning och välling. Men vi tar det lite lugnt i början. Wille har inte fått mycket tutte idag heller. Han fick i morse när han vaknade 06,30 och i natt förstårs men sen fick han 100 ml ersättning och lite tutte. Vid halv elva fick han gröt och lite tutte men han brydde sig inte så mycket om tutten då. Sen var vi på stan och då sov han sen när vi kom hem vid 15.00 fick han 100 ml ersättning och tutte och nu till kvällen välling och tutte. Men jag märker att han äter inte mycket av mig alls 2 minuter kanske. Men sova tutten ska han ha.... Känns jätte skönt men samtidigt lite lustigt känns som han inte får mat när han inte äter av mig trots att jag märker mer vad han äter nu än när han bara ammar...... Trevlig helg på er vi ska till landet..... Hej hopp

2009-05-28 @ 20:35:12
URL: http://skarlund.blogg.se/
Postat av: Elin Ö

stor kille han ä lillprinsen! Hur gick ruset??

2009-05-28 @ 20:58:39
Postat av: Matilda

Finfina blomster! =)

Glömde fråga hur det gick i vårruset juu!

Du såg ju himla fräsch ut iaf!

kramen

2009-05-28 @ 21:16:13
URL: http://hemmakanalen.se
Postat av: Anonym

Skulle också tycka det vore kul om du ville skriva hur ni gör med mat och så om dagarna. Har en lillkille som är ca en månad yngre än din och det är så kul att se vad din gör, för då vet jag att det kommer så småningom. "Åh, titta han kan vända sig, lyfta huvudet, sitta i matstol" m.m... =) Min lille har börjat bita på allt och på våra händer jättehårt och så dreglar han massor... Börjar tro att det kanske är tänder som ska ploppa upp snart...Känner du igen det?

2009-05-28 @ 22:16:10
Postat av: Erica

Det jobbigaste som jag tycker är med maten är nog att vincent fortfarande vill äta så tätt, han håller sig till 3 timmars intervallen. På morgonen så tuttar han mellan 4-6 och sen igen 2-3 timmar senare. sen håller 3 timmars intervallen i sig. Jag vill väldigt gärna börja introducera gröten nu så ett tuttmål kan försvinna, speciellt eftersom han (förutom nu när han är sjuk) vägrar tutten och vill ha ersättning istället. Då äter han ca 200 ml ersättning med tre timmars mellanrum å spyr sedan som en gris resten av kvällen de e nästan alltid ett magiskt klockslag, efter 5 tiden så sätter han igång. min teori är att han inte känner ngt stopp i sig å bara äter å sen vid 5 så har han egentligen fått i sig en hel dagsrason med mat å då börjar spy upp allt överskott. nu dom här dagarna när han varit sjuk och velat tutta å knappt fått nån ersättning så har han inte spytt ngt. :-)

2009-05-29 @ 07:32:22
Postat av: Jonas Jakobsen

Löjtnasnhjärtan är fina blommor tycker jag

2009-05-29 @ 08:22:58
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0