Sjukstuga


Måste bara berätta en sak.

Igår när jag kom och hämtade Linus på dagis (vid 15.00) så var det bara han och fröknarna kvar så han stormtrivdes och ville inte gå hem eftersom han fick extra uppmärksamhet då :)

Iaf, de är 16 barn i barngruppen och igår hade de varit 5 barn på plats på dagis och resten SJUKA.. Fatta att det var 11 barn sjuka.
Det går visst allt möjligt, förkylning med hosta och feber, vattkoppor, huvudlöss och maginfluenca.
WELCOME to the dagisworld. Hahahaha. Jag var helt chockad.

Jag sa till en vän igår att det är så skönt för Linus har *pepparpeppar* hållt sig frisk bland allt detta... och tjiii fick jag för imorse vakna han och var snorig och hostar lite..dock ingen feber än så länge. Nu sover han efter att ha hjälp oss att städa, han var helt slut och deckade direkt. Vi skippar alltså miniplasket idag. Tråkigt!

Nu har jag tagit en paus i allt städande och äter lunch medan Jens våttorkar hela huset. Dutti darling!

I eftermiddag kommer kära mamma och storebror med familj och myser med oss. Vi ska äta nåt gott och så kanske jag fuskar med några godisbitar... det är ju trots allt lördag :)


Ha en underbar helg!

Pusskram


Mamma satte nåt konstigt i håret på mig och så skrattade vi massor, pappa tycker inte pojkar ska ha hårspänne men man måste ju pröva :)

   


Kommentarer
Postat av: Mormor

Gud så himla söt.

Kram

2010-01-31 @ 17:19:11
Postat av: Marie

Hm..ja visst går det nåt...Philip är ju genomförkyld o febrig...Men inte går han på dagis inte ;) Ska ju inte börja där förrän efter sommaren, tror jag...



En fråga också. Tröjan Linus har på sig har vi också spanat på, men tycker den ser så stor ut...Vad har Linus för storlek i sin???



Hoppas allt är bra med er!

Kram



2010-02-02 @ 10:12:01
URL: http://varprinsphilip.blogg.se/
Postat av: Marie

Jaa mycket irriterande...



Hm..Philip har ju strl 80 nu så jag köpte 86 efter att ha rådfrågat en tjej där. Men det verkar som att storlekarna blivit större (det sa tom hon) Får väl se om den passar eller om vi får byta den =) Aaah gröna byxor kanske han skulle ha, snyggt.



Nää nu ska jag slappa lite medans Philip sover...

Kram

2010-02-02 @ 14:00:13
URL: http://varprinsphilip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0