Kvällsjobb och matsedel v.44

Kvällsjobb för min del.
Förmiddagen hemma var inte alls rolig, en ledsen Linus från dess att han vakna (04.15) tills jag lämnade på dagis. Ville INTE gå till dagis, ville att jag skulle vara hemma med honom.
Usch vad mammahjärtat gör ont i sånna lägen. Jag bröt ihop lite när jag lämnat... :-/

Linus är hostig igen, hoppades ett tag att det bara var "vanlig" hosta.. men i måndags morse var den kruppliknande men som tur var gick det över... men nu ikväll så tyckte Jens att han hörde lite astmasymtom igen.. så from igår kör vi på full medicinering vilket betyder 3 "puffar" morgon och 3 på kvällen.
Ingen feber än så länge vilket är skönt för det gör astman mkt värre.
Imorgon ställer världens bästa farmor och mormor/morfar upp och delar på dagen så Linus kan vara hemma från dagis och kurera sig. Jag är såååå tacksam för att vi har nära o kära som alltid ställer upp! Ovärdeligt, big time!

Nog om det
-----------------------

Gjorde en matsedel för veckan igår, kändes bra! ... men det brukar inte hålla i sig så länge för man tappar liksom inspirationen till vad man ska laga till slut.

Måndag: Raggmunk, bacon och lingonsylt
Tisdag: Potatismos med falukorv i ugn
Onsdag: Spagetti och köttfärssås
Torsdag: Fransk laxlåda
Fredag: Fläskfilé med ugnstekta Potatis/rotfrukter
Lördag: bortbjudna
Söndag: Köttgryta med ris


Kom gärna med förslag på maträtter till nästa vecka :)

Kommentarer
Postat av: Jessica o barnen

Håller tummarna för att det lugnar sig!!

2011-11-01 @ 20:09:08
Postat av: Mormor

Älskar ER.

2011-11-02 @ 09:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0