Nytt "liv"

Vi är så himla dåliga på att planera vad vi ska äta och det är så himla jobbigt att varje dag ställa frågan "vad ska vi äta" och få svaret "jag vet inte" :) Haha, så nu tänker jag försöka bli bättre på detta. Har blivit inspirerad av Jessica & Jenny som skriver ut deras matsedlar på bloggen. TACK tjejer, det är super när man har idetorka :)



MATSEDEL v.2

Måndag: Lax i ugn, potatis o hollandesås
Tisdag: Falukorv i ugn o potatismos
Onsdag: Kyckling med röd curry, ris/nudlar
Torsdag: Linssoppa med vitlöksbröd
Fredag: Tacos
Lördag: Broccoli/kalkonpaj
Söndag: Överbliven mat från veckan



Kommentarer
Postat av: lejonheart.blogspot.com

jag gillar vad jag ser.... funderar skarpt på att införa matsedel i vårt hem oxå...hoppas allt är bra med er.. kram

2010-01-03 @ 20:59:52
Postat av: Matilda

Så himla braaa du är på å laga mat då! Vi måste bli bättre i hushållet Hallin/Lundvall... det är ju faktiskt kul när man väl tar sig tid. Kanske 2010 is the year att börja laga mat ;) kramkram å krya på dig gumsan.

2010-01-03 @ 21:42:28
URL: http://livetsompendlare.blogg.se/
Postat av: Erica Månsson

Visst kan det vara svårt!

Vi planerar oxå varje vecka, de e så skönt å veta att man vet vad som ska lagas, dessutom blir handlingen billigare och inte en massa skräp slinker ner i vagnen :-).

Vill passa på å tipsa om en sida där jag hittar min inspiration till våra matsedlar.

http://helenas-web.nu/

superbra å enkla recept, å lätt att hitta eftersom allt e kategoriserat.

kram kram

Postat av: Jessica & Alva

Så lite så... Tycker det är kul att läsa vad andra äter, så himla kul med nya förslag! ;) Nu blev jag sugen på linssoppa!

2010-01-03 @ 23:04:48
Postat av: Sandra

Svar: Tack för tipset. ska försöka prova det sen. Gav själv nu i morse och somsagt, en hel del kom utanför och jag är för svag för att lyckas hålla honom helt stilla. usch, de är så synd om dom! Men bara efter 2 doser igår, så märkte vi redan skillnad, han sov mkt bättre på natten, så man vet ju att det ger resultat.



smart med matlista =) Måste nog börja me de nu när jag ska börja jobba, för då orkar man verkligen inte hålla på med att försöka komma på mat när man kommit hem från jobbet.



kram

2010-01-04 @ 09:34:39
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Erica Månsson

Tja tja!

jag trivdes bra hos min senaste chef dessvärre så hann jag inte få fast anställning. Lilla Vincent var ju inte planerad å jag hade precis bytt jobb när han blev till. Å brukaren som jag arbetade hos har flyttat så även om ja velat komma tillbaka till just den brukaren så finns inte möjligheten :-).

Men min chef sa att jag var välkommen tillbaka till henne såvida att behovet fanns så vi får väl se, just nu är det ju anställningsstopp i norrköpings kommun men det brukar släppa lite en bit in på året när nya pengar rullar in :-).



kram kram

2010-01-04 @ 11:56:37
Postat av: Madde N

vad roligt! Jag o B har precis börjat göra samma sak, planera matsedel o laga mer mat hemma. Nyarslöftet för i ar =)

2010-01-04 @ 20:13:22
Postat av: jenny med familj

Mmm så gott det lät =)

2010-01-04 @ 22:04:07
URL: http://jensanmensan.blogg.se/
Postat av: Marie

vi har också haft veckomatsedlar här hemma. Funkar toppen! Det dumma är bara när man kommer ifrån det hel, men till nästa stooorhandling ska vi minsann sätta igång igen. allt blir såå mycket enklare.. =)



Hoppas allt är bra med er!

2010-01-05 @ 21:20:39
URL: http://varprinsphilip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0