Dagis Dagis

Jaha, precis som jag befarade ringde dem från dagis förrut och meddelade att Linus minnsan inte ville sova - så det var bara att knalla upp och hämta honom den lilla busungen och som vi befarade igen så somnade han direkt på 1 sek om ens de när jag la honom i sängen. Sweetie <3

Vi får se hur det går framöver, men nån gång måste han ju lära sig att sova på madrass med de andra barnen. Tror det kanske löser sig när jag börjar jobba och alla i huset måste gå upp kl 6 på morgonen, som läget har varit nu på inskolningsveckorna så börjar han 9 och då vaknar han inte förrän 7.30-8. Om vi går upp kl 6 sen så är han nog så trött kl 12 så då kanske han somnar lättare.. annars i nödfall sa fröknarna att de skulle ta dig en säng till honom så han får sova i den. Haha.

Under tiden Linus var på dagis 9-13 ca så städade jag här hemma och sen drog jag bort till Klaras mamma Vera och fikade och snackade lite skit. Mycket trevligt och skönt med lite egentid.

Känns iaf så himla mycket bättre med dagis nu.

Ikväll skulle jag tränat friskispass här borta i nya arenan men vi får se hur det blir me de eftersom ag dragit på mig en förkyldning och är dyngtäppt i snoken. SEGT, men det är väl alla dagisbaciller som flyttar in hos oss nu :)

Skepp o hoj



Kommentarer
Postat av: Erica Månsson

Skönt att de känns bättre med dagis!



Jag vet inte heller hur dom ska kunna få vincent å somna. enda sättet å få honom å sova inne e å sitta vagga honom i knät. Å får ja inget jobb så e de ju 9 på morgonen som gäller för honom.

det behövs ingen mer personal på ditt jobb?

Postat av: Elin Ö

Skönt att d känns bättre o bättre!!

2010-01-20 @ 17:02:08
Postat av: Carro

Skriver som dom andra, skönt att det känns bättre med dagis! Han kommer säkert kunna somna där snart oxå, det är ju så himla mycket nytt nu så han vill nog hellre va vaken än o sova :)

2010-01-20 @ 19:00:14
URL: http://christelcaroline.blogg.se/
Postat av: vera

Heja Linus!

2010-01-20 @ 22:01:40
URL: http://klaramajliv.blogspot.com
Postat av: jenny med familj

Åh vad skönt att det känns bättre med dagiset.. Det är ju ovant för alla i början.. Men oftast brukar det ge med sig och man får bättre kontakt med fröknarna vart efter.. Hihi vilken liten busunge som inte vill sova =)

2010-01-21 @ 19:44:42
URL: http://jensanmensan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0