100226

Imorse började Linus vid 10 ungefär och det är då de brukar gå ut, så jag lämnade på gården och det var inte Linus alls van vid, det blev helfel och läppen darrade på honom när jag vinkade hejdå.. FYY va det gjorde ont i mammahjärtat... men när jag sen gick ut ur grinden så hörde jag honom inte så det blev nog inget mer...en USCH.

FREDAG är det och idag står min älskling för maten, det blir helstekt fläskfilé i ugn, potatisgratäng, Lommanders beasås och en god sallad. GOTT ska det bli!


Vår lilla älskling, 14 månader imorgon babblar för fullt här hemma, härmar allt man säger typ.
Det finns en hel del ord som han säger rätt klockrent, eller inte klockrent kanske men vi hör absolut vad han menar :)

Här är några av de som jag kommer på just nu
blöja
maaaat
gröööt (göööööt)
äpple (pläpple)
titta där
titta
vad är det där (ää de dääär)
välling (lelliiing)
mamma
pappa
bilen
bada
snutte (dutte)
varmt (vaaaaamt)
smörja (mööövaa)
torka (tookaa)
tack tack 
pippi (fågel)
tappa


Ha en underbar helg.
Puss


Kommentarer
Postat av: lejonheart.blogspot.com

ååh vad duktig han är.. jonte säger inte ett skit...

2010-02-26 @ 20:04:25
Postat av: Mormor

Idag sa han även sin kusins namn Emma (memma)

Kram

2010-02-26 @ 20:44:50
Postat av: Jenny med familj

Hihi vad duktig han är på att prata =) Engla är sen med pratet..

2010-02-26 @ 22:17:10
URL: http://jensanmensan.blogg.se/
Postat av: Caroline och Wille

Hej ... Wille pratar men inte så att man förstår.. Han säger Babba.. och det betyder pappa.. Mig kallar han mamma och det förstår jag ju men sen säger han tia tia.. Och det tror vi är titta.. Isse om kissen ( katten) sen är det inte mycket jo oosschhh och det är allmänt för oj..



Hoppas att allt går bra för er annars.. Wille blir ju 15 månader nu och är vilden själv... Kram på er alla..

2010-02-27 @ 22:52:55
URL: http://skarlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0