Tomatsoppa, Ja tack!

Söndag = Vilodag (?)

Eller inte, här hemma är det fullt fart idag.
Dagen började relativt tidigt, strax efter 8 åkte pappa J iväg för att hjälpa E & V att lägga golv.
Limpan och jag åt frukost och sen har vi vänt upp och ner på hans rum - damsugit, dammat, våttorkat, piskat mattan, bäddat rent i sängen, tvättat kudde, täcke och spjälskydd... skinande rent :)

Nu ska jag fortsätta med resten av huset, hoppas L sover en stund till så jag hinner med lite till.

Åt tomatsoppa till lunch idag, alla pratar ju om den så var tvungen att prova och eftersom min man hatar allt vad tomater heter så passade jag på nu när han inte är hemma. Hade kräftstjärtar, persilja och creme fraiche i.
Det finns ju fler "märken" men jag åt denna och den var supergod, nästa gång ska jag prova Keldas.



En sak till innan jag avslutar, mina föräldrar åker till Teneriffa på tisdag och jag är såååå avundsjuk. Skulle me så himla gärna åka iväg på en resa till solen och värmen... men det finns så mycket annat jag också vill göra här hemma i huset så resan får vänta. Ibland önskar jag man var gjord av pengar *suck*

Nähä, åter till sysslorna!


Kommentarer
Postat av: Jenny med familj

Idag shoppade vi krokar till badrummet. Eller sådana med sugpropp för vi har inte hittat några ännu sen lila handdukar.. Blev jättebra. Var i den nya butiken House.. Vad har ni gjort idag då?

2009-11-02 @ 21:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0