Fredag igen

Som många säger, det är i stort sett måndag, fredag hela tiden...

Ojojoj, vilket fall som helst så är det underbart med fredag och helg :)
Ikväll blir det modevisning, mode&designprogrammet på De Geergymnasiet visar upp vad det gjort under året med en modevisning.. de är så sjuuukt duktiga och den bästa är ju såklart Millan, Elins lillasyster :) Det ska bli riktigt kul, vi har gått på den varje år så det är lite standard :)

Linus sover fortfarande, han somnade om efter morgonmålet (07.30) .. han sover ju sjuuukt mycket bättre när han får somna själv i sin egen säng ... efter lite protester igår somnade han till slut vid 21.30 - vakna vid 00 och ville ha mat första gången o sen vakna han inte förrän 04 och sen 07.30.
Nu är Jens och jag peppade för att köra denna metod ännu en gång, och denna gång ska vi inte ge upp - L måste lära sig att somna själv och även somna om själv annars kommer vi aldrig bli av med nattmålen och aldrig få känna oss någorlunda utvilade.

Det är 5-minutersmetoden vi kör och det finns många motståndare mot detta och även många som tycker att det verkligen funkar. Personligen så tycker jag att det är sjuuukt jobbigt, men jag tror verkligen att det funkar om man väl gör precis som metoden säger... och jag vet även att det inte är skadligt, om och när L skriker så är han bara förbannad för så fort man tar upp honom så är allt frid och fröjd och han (hån)flinar så problemet är precis som de säger att så fort man tar upp dem ur sängen när de skriker så får de precis vad vill och tar man inte upp dem så blir de ju såklart förbannade för att de inte får som de vill.. alltså inte ledsna utan förbannade. Linus är ju så sjuuukt envis med (undra vart han fått de ifrån *ler*) så det tar något längre tid. Hehe.

Vad tycker ni om 5-minutersmetoden??


Hoppas på väldigt mkt bättre väder till helgen, någon som vet hur det blir???


Puss å kram, på återseende


Älskade unge <3


Kommentarer
Postat av: Erica

hej hej!

Tänkte att ja skulle dela med mig av hur vi har fått vincent att bli så duktig på sina sovrutiner.



Vi märkte ganska tidigt att Vincent inte var nöjd med min mjölk på kvällarna, den var tunn å blaskig så han blev inte mätt, så jag pumpar å ger honom ett stort mål när de e läggdags för honom, ibland får han ersättning om jag ionte hunnit pumpa.

Sen är han så mätt å nöjd så han bryr sig inte om att man lägger honom i sängen å somnar nästan direkt med sin snuttefilt, ibland napp, ibland inte napp.

Om jag inte ger honom det stora målet så har han jättesvårt att komma till ro å ligger bara å sparkar å gnäller i sängen.



Kanske inte ngt alls som skulle funka på L eftersom alla bebisar inte är likadana :-).



Men det har varit himla bra å vi har nu kunnat börja styra hans läggtider iom detta. Numer ger ja honom flaskan vid 20 å då förstår han att de e läggdags. Så vi har trappat ner från 23 till 20 å de känns himla skönt å ha lite egentid med varandra.



Annars tycker inte ja heller att de e skadligt med 5 minuters metoden. visst går de allt för lång tid (timmar) så tycker jag nog att man ska avbryta å försöka lite senare igen.

kram kram

Postat av: Carro

Ja visst är dom fina, skulle kunna ha lite olika texter överallt här hemma :) Ja skönt med helg o fint väder i dag! Inget planerat i helgen faktiskt, bara mys som vanligt! Ska ni göra då?

Jag klarar inte av o låta Vincent ligga o skrika så där, då ligger jag hellre med honom ett tag tills han har somnat det har funkat bra för oss. Men om ni tycker att det funkar så är det ju bra, håll ut :)

Kram!

2009-05-08 @ 10:09:34
URL: http://christelcaroline.blogg.se/
Postat av: virre

skönt att linus börjar sova bättre. och skönt för er. för oss har nattsovandet gått bra en längre tid men om dagarna är han hopplös. är fruktansvärt trött men när vi lägger honom i spjälsängen vill han inte ett dugg. han somnar på soffan eller i vår famn och efter det kan vi lugnt lägga ner honom i vaggan. faan han är hopplös och vi blir galna snart. vi hoppas oxå på bättre väder i helgen. masken har haft semester i veckan men eftersom vädret varit skit har vi inte gjort nått direkt. ta hand om er. kramen

2009-05-08 @ 13:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0