Ännu mer vaccination

5 månader och vaccination..

Idag fick L sin andra vaccination, jag är sååå stolt över honom - han sa inte ett ljud på någon av sprutorna, tom bvctanten vart impad :)

Jag har under de senaste veckorna känt på mig att L inte får i sig lika mkt mat (läs mjölk) längre, då han blivit superintresserad av allt annat utom just att äta från mig... och det visade sig också på hans viktkurva. Det är ingen fara, men C på bvc tyckte att det var jättebra att jag börjar introducera mat och gröt eftersom hon trodde att det var dags att gå över till de mer och mer snart.

Vikt: 6310 g
Längd: 63 cm 

Vår lille plutt, är inte så liten längre...


Vilken dag med underbart väder det har varit... åhh hoppas sommaren kommer för att stanna snart.

Imorse var jag på cellprov och nu i eftermiddag var jag och noppade och färgade bryna inför lördag. Hohoo.

Nu ska jag umgås med min stora prins och sen snart ska sussa för jag är heeelt slut eftersom jag var uppe med tuppen imorse (06.30) hihi..

Pusskraaaams 


Titt ut


Kommentarer
Postat av: Mickis

Stora killen! Så duktig han är. Tiden går så grymt fort! På lördag är fest som gäller!!! Många kramar!!

2009-05-25 @ 21:23:36
URL: http://mittyraliv.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det kommer att gå jätte bra med gröten. Wille äter gröt så det står härliga till. Ska försöka få honom att äta välling med men vi får se. Provade det igår men då blev han jätte arg och så men det ordnar sig nog. Ska på läkarkontroll på fredag 29/5 Wille blir 6 månader då herregud,,, tänk att det är närstan en månad mellan våra små och det som skulle varit bara någon dag egentligen. Wille som kom lite tidigare och Linus som hade tänkt stanna kvar i mammas mage lite längre.... Massor av soliga kramar från oss!!!

2009-05-26 @ 09:02:58
URL: http://skarlund.blogg.se/
Postat av: virre

hej hoppas han är intresserad an mat nu då..det är jättekul när de äter även om det är jätttekladdigt.

2009-05-26 @ 09:54:14
Postat av: virre

hoppas han gillar mat..det är underbart när de äter och kladdigt blir det;)

jag såg dig när du färga ögon brynen..vinkade men du är ju blind...;)

2009-05-26 @ 14:17:49
Postat av: Matilda

HALLÅ!

Uppe med tuppen - 06:30 - å du har bebis!?!?!

Jag går ju upp 06 varje morgon jag :)

Kanske ska ta å skaffa mig en plutt så jag får gå upp lite senare ;)

Puss på er!

2009-05-26 @ 20:03:44
URL: http://hemmakanalen.se
Postat av: Elin A

Hej hej!

Det va kul o ses häromdagen, får ta en fika nån dag. Vill ju se lille plutten live när han är vaken:)

Ha det så bra ute i stormen! Jag sitter här o hoppas att inte huset ska blåsa bort.

Kram kram

2009-05-27 @ 16:15:16
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg
Postat av: Marie

Hej!



Läste jsut om din stooora pojke..O det är så kul..Vår klump är ju lite yngre än Linus och väger snart 8 kilo...Vägde honom idag...Han kommer nog bli en liten tjockis....Hihi...



Hoppas allt är bra med er!

2009-05-28 @ 14:02:43
URL: http://varprinsphilip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0