Åskan

Fyy fanken vilket väder, det åskar som bara denn här i Lindö.. lite mysigt men samtidigt lite läskigt :)

Nästa vecka är det dags för nytt ultraljud av Linus hjärta + 6-månaderskontroll .. Har sagt det förrut, men säger det igen - SHIIIT vad tiden går. Nu tycker jag dock att det är en riktigt rolig tid - det händer så himlans mycket hela tiden.

- Limpan gör krypförsök hela tiden och tar sig verkligen framåt antingen genom kryp eller så ålar han sig framåt.
- Han sitter utan stöd en längre stund
- Har fått 2 tänder och ev en till på G i överkäken
- "Babblar" heela tiden och är en glad kille
- Äter vanlig mat, bara från mig på natten



såhär ser våra små rutiner/matschema ut på ett ungefär

Vaknar någon gång mellan 06.30 och 07.30
Frukost= Gröt ca 08.30
Lunch= Puré ca 12.30
Middag= Puré ca 16.30
Kvällsmat= Gröt ca 18.30
Välling innan sovdags ca 19
Brukar vakna vid ca 23-23.30 och då får han välling eller så ammar jag och sen vaknar han vid ca 04.30 och då ammar jag honom.



Limpan kan själv, borsta tänderna var viktigt sa tandläkarn :)



Kommentarer
Postat av: virre

sötnos..går det bra med maten nu??

2009-06-12 @ 10:04:23
URL: http://lejonhjarta.blogg.se/
Postat av: Mormor

Verkar gilla att borsta tänderna, kul kul.

Han är en riktig liten charmknutte.

Kram Mormor

2009-06-12 @ 12:15:19
Postat av: Micikis

Sötnos! Hahah tack för idag. Tur att jag gick hem som jag gjorde A. hade ingen hemnyckel kom jag på!! Haha..ha en mysig helg så ses vi på mån. Kram

2009-06-12 @ 19:07:28
Postat av: Caroline

Så duktig han är. Här hemma ser våra mat rutiner ut så här. Frukost 7.00-7.30 välling 10.00 mellan mål gröt med frukt pure . 12.30 lunch idag pasta och köttfärssås 14.30 mellan mål frukt bägare. 18.00 välling . Sen är det nattningen som är lite bökig. Idag fick han välling vid 20 somna i pappas famn men vaknade otröstlig när vi försökte lägga honom i egen säng. Ska prova i morgon att ge vällingen vid 20.30 när han ligger i sin säng.

2009-06-12 @ 20:31:04
URL: http://skarlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0