Home Sweet Home

Nu är vi hemma med vårt lilla mirakel på 3340 g och 51 cm lång, äntligen - kändes som att komma ut efter ha suttit inlåst i 5 år typ.
Det har varit 5 väldigt jobbiga dagar, igångsättning som jag/vi fick jobba med i 2 dygn, när vi väl börjar närma oss slutet så blir det akut kejsarsnitt och den upplevelsen önskar jag inte ens min värsta fiende. Ligga där på britsen och vara bedövad men ändå känna hur det slits och trycks både i och på magen var det vidrigaste jag någonsin upplevt - det var tydligen extra svårt att få upp Linus ur magen pga ansiktsbjudningen. Sen det svåraste och framförallt det värsta av allt, Linus är född med ett litet hjärtfel - en litet hål mellan höger och vänster kammare. Barnläkaren upptäckte ett blåsljud på visningen, EKG och Ultraljud gjordes och där hittades alltså detta. Han mår bra och alla värden är bra och läkaren skickade hem oss så det är inget akut men vi måste hålla detta under kontroll och i vissa fall måste det opereras och det görs i så fall när dom är 3-4 månader.
Väldigt jobbigt besked för två nyblivna föräldrar tillsammans med alla andra känslor, men vi ska klara det här tillsammans och hoppas att Limpan fortsätter må bra.

Första natten var underbar, bara att få ligga i sina egen säng tillsammans med sina 2 prinsar är ju guld. Linus har varit hur snäll som helst, sovit som en stock hela natten - vi har fått väcka honom var tredje timme för matning + tillägg då han gått ner lite för mycket i vikt sedan födseln. Pga av att det blev kejsarsnitt så har min mjölk tagit lite längre tid på sig att komma igång än vanligt.. nu är den på G och Linus hade gått upp som han skulle när vi var på viktkontroll idag. SKÖNT. Ett bekymmer mindre.

Idag är det nyårsafton och vi ska bara mysa men familjen, har köpt en stor pommacflaska som vi ska skåla med :)

Vill passa på att tacka för all peppning och fina kommentarer och önska alla ett riktigt Gott Nytt År.

Puss å kram
♥La Familia ♥

Kommentarer
Postat av: Mojan

Klart vi ska klara av det här , tillsammans är vi STARKA.

Mojan

2009-01-01 @ 12:23:11
Postat av: Theresia

Tänker på er... Håller Tummarna för att allt ska gå bra.. Kramkram och Grattis

2009-01-01 @ 12:44:25
Postat av: caroline

hej åsa! stort grattis till er lilla linus!

jag förstår verkligen att det är jobbigt att få reda att någonting inte är som det ska, jag vet hur vi kände då vi fick reda på att Noelle var gravt hörselskadad... men man lär sig att accaptera det och verkligen se på allt som är bra! kram c

2009-01-01 @ 14:03:08
URL: http://tankaripite.blogg.se/
Postat av: Gunilla K.

Hoppas allt går bra nu på det nya året efter allt Ni gått i genom. Nu har jag blivit faster med till en liten Alma hon kom på nyårsaftonskvällen. Många Kramar Nilla

2009-01-01 @ 14:44:16
Postat av: Mickis

Nemen oj vännen vad tråkigt. Jag hoppas på att det ordnar sig för lilla Linus. Ta väl hand om er! Kram kram

2009-01-01 @ 15:13:18
URL: http://mittyraliv.blogg.se/
Postat av: Carro

Skönt o va hemma! Jag hatade verkligen o ligga på bb o vi behövde ligga kvar 3 nätter för extra kontroller, Vincent hade ett litet blåsljud på hjärtat när han föddes. Vi var uppe på sjukhuset flera gånger på EKG o ultraljud, jätte jobbigt. Men allt slutade ju bra för oss o blåsljudet försvann. Det kommer sluta bra för er oxå, det är jag säker på! Skönt att han mår bra iaf! Ta hand om er, Kram!

2009-01-01 @ 20:54:25
URL: http://christelcaroline.blogg.se/
Postat av: virre

hej gumman. vad skönt att ni som sag t är hemma efter er upplevelse. jag som tyckte att jag hade ett helvete med läkare som ger fel diagnos och liknande men jag kommer som sagt i skymmundan från det ni varit med om. vi håller alla tummarna för att er lille prins fortsätter att må bra och så längtar jag efter att vi tillsammans får stå och trängar på sidan av handbollsplanen......ta hand om er. puss och kram från min familj till din..

2009-01-01 @ 22:13:48
Postat av: vicky

ÅÅhh, fan va kul att läsa om allt.. Stort grattis till er.. vilket mirakel som sagt.. och hoppas det inte är nåt allvarligt med hjärtgrejen.. All lycka till er nu och i framtiden... ser fram emot att få träffa er p åstan=) Puss till er! Hälsa Limpan=P

2009-01-01 @ 23:11:04
URL: http://meavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0