Pluttisen

ÄNTLIGEN sover Linus, nu på morgonen hade han över 38 graders feber och har varit ledsen i stort sett han vakna, klängt upp och ner i soffan och på mig, ingenting har varit bra. Jag har försökt att få honom att sova i sin säng, i vår säng, på mig och där somna han till i typ 5 min sen vakna han och var jätteledsen.. välling vägra han men vatten går bra och det är ju det viktigaste. Blev en panodilsupp och en ganska stor portion lasagne gick ner. Sen la jag honom igen och nu sover han förhoppningsvis längre. Usch vad dåligt jag mår när jag ser min annars så energirika skruttunge sådär ledsen och slö.. om jag får säga det så är det enda "mysiga" med att han är sjuk att han vill sitta still hos mig och till och med somna hos mig. Det hör INTE till vanligheterna här hemma.

Jag har iaf hunnit skotta bort en hel del snö både på tomten och på trottoaren precis utanför staketet, det kändes i min rygg men det är sååå mysigt att skotta  :) Kommer ihåg att jag ville göra det förra året med, men då förbjöd Jens mig att göra det eftersom jag var höggravid :)

Idag stannar vi inne, skulle mött våra kära vänner E & Z på stan.. men jag tror vi får skippa de. ALLT för min älskade lilla unge ska bli bättre så snabbt som möjligt.
På tal om sjukdomar så skulle vi ju hälsat på dagiset Linus ska börja på igår, men när ja ringde så var det precis en unge som kräkts så de sa ifrån vilket var ett bra beslut för senare igår eftermiddag ringde en "fröken" och sa att det var fler som kräkts och tom en av fröknarna fått gått hem. TUR säger jag!
Hoppas vi blir friska till Jul och Lillis första födelsedag <3

Nu ska jag luta mig tillbaks i soffan och kanske sluta ögonen en stund. Är heeelt slut.

Ha en bra dag i snön.
PUSSKRAM





Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej Åsa

Fick höra att jag hade missat ett celebert besök här på jobbet igår (tisdag) :-(

Typiskt! Fick en liten rapport iallafall även om jag inte fick krama om er.

Vad duktig han är, din stora skrutt. Går och äter och växer :-)

Spännande med en första jul och sedan födelsedag.

Och grattis till den lyckade kursen! G är inget att spotta på! Jag är också stolt över dig!

Jag får väl önska god jul och gott nytt år, så får vi ta kramen någon gång nästa år.

2009-12-16 @ 13:20:49
Postat av: Carro

Ja visst är det jobbigt när dom små är så suka, Vincent var likadan nu i helgen. Men det blev ju många mys stunder :) Hoppas han blir bättre snart! Ha det bra!

2009-12-16 @ 22:58:57
URL: http://christelcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0